Szkoła Wilka

Kolonia Szkoła Wilka to nowy program Europejskiego Centrum Kształcenia, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom wieloletnich, starszych uczestników. Tematyka obozu adresowana jest do młodzieży powyżej 13 roku życia zainteresowanej szeroko rozumianą fantastyką. Fabuła kolonii nawiązuje do świata przedstawionego w wiedźmińskiej sadze autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, czyli najbardziej znanego polskiego uniwersum fantasy. Uczestnicy w trakcie turnusu będą mieli możliwość zdobycia niezbędnych w fachu wiedźmina umiejętności, a całe szkolenie pozwoli im nauczyć się tej niezmiernie trudnej profesji.


Zapisz się już teraz!


Zobacz jak wyglądała poprzednia edycja: GALERIA ZDJĘĆ

Akcja turnusu umiejscowiona jest na wiele lat przed wydarzeniami znanymi z książek A. Sapkowskiego. Świat nękany przez różnego rodzaju potwory jest idealnym miejscem dla wiedźminów – wybieranych i szkolonych do jednego celu – niszczenia owych stworów. Dawna Szkoła Wilka stroni od magii, ograniczając jej stosowanie w zasadzie wyłącznie do mikstur i eliksirów, a całą walkę z potworami opierając na mieczu i doskonałym wyszkoleniu. W swoim arsenale wiedźmini mają także szereg innych, mniej lub bardziej uczciwych metod…

Zasadniczą różnicą w stosunku do kolonii Zwiadowców poza samym światem i klimatem turnusu, jest zdecydowanie większy nacisk na fabularne aspekty obozu. W zasadzie każdego dnia w trakcie trwania szkolenia odbywać się będą gry, podczas których uczestnicy, będą odgrywać swoje role, tworząc historię swojej postaci, oraz postaci innych uczestników. Można więc powiedzieć, że cały turnus będzie niejako długim larpem, stąd również miłośnicy tego typu gier znajdą tu wiele ciekawych dla siebie aspektów.

Całe szkolenie ma za zadanie jak najlepiej przygotować kandydatów na wiedźminów do wykonywania tego niezmiernie groźnego fachu. W związku z tym także nauczane umiejętności w pierwszej kolejności dotyczą rzeczy zwiększających szanse na przetrwanie w walce z potworami. Do podstawowych zajęć, w których będą brali udział uczestnicy należą więc:

  • Szermierka – Nauka realnej walki z użyciem różnych rodzajów broni białej. Szkolenie to dalekie jednak będzie od pojedynkowego fechtunku, zajmować będziemy się walkami przeciwko grupie napastników, niekoniecznie ludzkich czy używaniem terenu i niekonwencjonalnych broni dla swoich potrzeb. Podczas treningu poznamy również sposoby walki z konkretnymi potworami, z którymi przychodzi się mierzyć w wiedźmińskim fachu.
  • Łucznictwo – Trening posługiwania się bronią dystansową, zwłaszcza łukiem. W dawnej Szkole Wilka, łuk stanowił istotny element wyposażenia. Pozwalał przeżyć na trakcie i pomagał w polowaniu na bestie. Szczególny nacisk położony jest na tzw. łucznictwo terenowe, strzelanie z różnych, często niewygodnych pozycji, podchodzenie celu z łukiem, umiejętność szybkiego reagowania. Zajmować będziemy się również obroną przed bronią dystansową, w tym odbijaniem strzał mieczem, podchodzeniem przeciwnika uzbrojonego w łuk etc.
  • Tropicielstwo – Nauka czytania śladów zostawianych przez zwierzęta, ludzi i potwory. W trakcie treningu uczyć będziemy się całego procesu podchodzenia celu, od jego wytropienia, przez niezauważone podejście, aż do jego zlikwidowania. Zajmiemy się również tropieniem w warunkach nocnych oraz ucieczką przed czyhającym na nas niebezpieczeństwem (mylenie pościgu, zacieranie śladów, ukrywanie się przed napastnikami)
  • Sztuka przetrwania – Zdobywanie umiejętności nieodzownych podczas samodzielnych misji, tak częstych w wiedźmińskim rzemiośle. Zapoznamy się z podstawowymi technikami zdobywania wszystkiego co jest potrzebne dla przeżycia – wody, ognia, schronienia czy pożywienia. Będziemy mieć okazję sprawdzić się w warunkach kryzysowych, tak by w razie potrzeby stawić czoła wyzwaniu.
  • Terenoznawstwo – Nauka technik poruszania się w terenie z wykorzystaniem niezawodnych technik, takich jak np. czytanie gwiazd. Dowiemy się w jaki sposób nie pobłądzić na wiedźmińskim szlaku i w jaki sposób za każdym razem odnaleźć bezpieczną drogę powrotną z pustkowi na których grasują potwory.
  • Zielarstwo i podstawy alchemii – Szkolenie w zakresie wykorzystywania ziół w celach leczniczych i nie tylko, a także tworzenie wiedźmińskich eliksirów. Podczas zajęć dowiemy się wszystkiego na temat potrzebnych mikstur a także będziemy je tworzyć, by przygotować się do wyjścia na szlak.
  • Leczenie urazów i chorób – Zajęcia częściowo pokrywają się z zielarstwem, dotyczące jednak również radzenia sobie z dolegliwościami najczęstszymi wśród wiedźminów – ranami, złamaniami i innego rodzaju uszczerbkami na zdrowiu łowców potworów. Dowiemy się jak tworzyć prowizoryczne opatrunki, w jaki sposób unieruchomić uszkodzoną kończynę, by bezpiecznie dotrzeć do najbliższego schronienia, oraz jak w tym wszystkim pomóc mogą nam znane zioła.
  • Wiedza o potworach – Teoretyczna i praktyczna nauka  dotycząca potworów, które najczęściej są przedmiotem zleceń. Podczas zajęć dowiemy się gdzie występują, jakie mają zwyczaje, a także co nie mniej istotne, jakie są ich słabe i mocne strony w walce.

Poza zdobywaniem wymienionych wiedźmińskich umiejętności uczestnicy obozu w zasadzie codziennie będą brać udział w grach fabularnych typu LARP tworząc historie swoich postaci. Kandydaci na wiedźminów odgrywając swoje role wezmą udział w licznych zadaniach realizowanych w ramach szkolenia, walcząc z potworami i zdobywając cenne doświadczenie przydatne w ich późniejszej działalności. Będą mieli również możliwość odpoczynku zamkowej karczmie, opowiadając przy ogniu o przygodach, które spotkały ich na szlaku.


Informacje

Organizator
Europejskie Centrum Kształcenia – organizator turystyki posiadający wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego pod numerem 802. Organizator jest uprawniony do prowadzenia imprez turystycznych w Polsce i posiada gwarancję ubezpieczeniową AXA Direct z siedzibą w Warszawie.

Termin:
21.08.2023 – 30.08.2023 (turnus 9-dniowy)

Ceny
3300 ZŁ – TRANSPORT WŁASNY RODZICA
3550 ZŁ – WARSZAWA
3550 ZŁ – KATOWICE
3500 ZŁ – WROCŁAW

Uczestnicy
Uczestnikami turnusu mogą być dzieci i młodzież w wieku 13 – 17 lat. Konieczny warunek uczestnictwa w turnusie: dziecko musi być samodzielne.

Transport
UWAGA! Przypominamy o zabraniu legitymacji szkolnych, które mogą być sprawdzane podczas transportu.
Informacja na temat transportu pojawi się najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem turnusu.

Zakwaterowanie
Dormitoria zamkowe (pokoje stylizowane) pokoje 4, 12, 16 osobowe. Pokoje dopasowane do klimatu historycznego zamku i wyposażone w meble drewniane. Sanitariaty znajdują się na korytarzach. Uczestnicy zakwaterowani są w budynku zamkowym.

Wyżywienie
Pełne dzienne wyżywienie w danym osobodniu obejmuje śniadanie, obiad (2 dania), podwieczorek podawany do obiadu, kolację. Do każdego posiłku podawane są napoje ciepłe lub zimne (np. soki). Turnus rozpoczyna się obiadem w pierwszym dniu i kończy śniadaniem w dniu ostatnim. Każdy uczestnik programu otrzymuje prowiant na drogę powrotną składający się z: dwóch bułek z serem lub wędliną, batonika, 0,5l napoju lub wody mineralnej. Wyżywienie jest zgodne z zasadami zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży szkolnej. Jadłospisy są przygotowane przez wykwalifikowanych technologów żywienia. W czasie turnusu dzieci mają dostęp do bezpłatnych napojów (woda mineralna lub herbata).

W zamku Grodziec dodatkowo można wykupić tylko dietę wegetariańską ( obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 200zł ).

Pakiet uczestnika
Każdy uczestnik otrzymuje w pakiecie koszulkę turnusu, lnianą koszulę stylizowaną na średniowieczną/wiedźmińską, medalion Szkoły Wilka oraz świadectwo.

Inne
Opieka medyczna (lekarz na wezwanie), opieka wychowawcza i kierownicza, leki w przypadku zachorowania na turnusie, ubezpieczenie NW i OC dla kadry turnusu.

Program
Fabuła turnusu nawiązuje luźno do wiedźmińskiego świata znanego z książek Andrzeja Sapkowskiego. Uczestnicy są kandydatami na wiedźminów, którzy w przeszłości z różnych powodów trafili na szkolenie. Obecnie przechodzą oni różne próby oraz zdobywają umiejętności, które kiedyś pozwolą im zająć się wiedźmińską profesją. Kurs kończy się wręczeniem odznaki oznaczającej ukończenie pewnego etapu szkolenia, lub medalionu potwierdzającego gotowość do zostania wiedźminem, oraz samą przynależność do cechu. Podczas całego turnusu szczególny nacisk położony jest na grę fabularną, odgrywanie postaci, wzajemną interakcję i budowania fabuły dzięki swoim decyzjom. Sporą część zajęć stanowić będzie LARP, jednak podczas całego turnusu dobrze widziane będzie wczucie w tematykę i klimat świata w którym umiejscowiona jest akcja. Zajęcia prowadzone w ramach Szkoły Wilka w dużej mierze pokrywają się z oferowanymi w Szkole Zwiadowców, odmienny jest jednak mocno sposób ich prowadzenia. Cała otoczka obozu jest znacznie „poważniejsza”, a zajęcia prowadzone w sposób zarówno bardziej fabularny, jak i mocniej stawiające na realne ich wykorzystanie, walkę w terenie etc. Będą to: łucznictwo – zajęcia na strzelnicy w otwartym zabezpieczonym terenie (ćwiczenie, w którym nacisk kładziony jest na realizm i stworzenie „prawdziwych” warunków do strzelania, rozszerzone o takie elementy jak np. odbijanie strzał itd.), tropicielstwo (szukanie i czytanie śladów w terenie), terenoznawstwo i orientacja w terenie (poruszanie się według znaczników terenu, nauka wyznaczania kierunku według kompasu, gwiazd i innych elementów przyrody), podstawy zielarstwa (nauka o podstawowych właściwościach ziół oraz przygotowywanie mieszanek ziołowych), ratownictwo (pomoc w urazach odniesionych w czasie podróży, walki, treningu), kartografia (poznanie tajników tworzenia map, ich odczytywania i wykorzystania w praktyce), wybieranie najistotniejszych informacji i precyzyjne ich opisanie przy użyciu kodu), kodowanie (nauka szyfrów), sztuka kamuflażu i przemieszczania się w terenie z jego użyciem. Bitwy Łucznicze – emocjonująca gra terenowa przy użyciu profesjonalnego sprzętu. Zajęcia rzemieślnicze, gry i zajęcia terenowe, szermierka (z użyciem różnorakich rodzajów broni bezpiecznej, tarcz, oraz masek szermierczych), ognisko z pieczeniem kiełbasy, nocne zwiedzanie zamku, udział w projekcjach filmów.