Przeklęta Wieża – II edycja

LARP „Przeklęta wieża”  to druga edycja świetnie przyjętej gry fabularnej na Zamku Międzylesie. Na 3 dni przenieś się w świat fantasy i przeżyj niesamowitą przygodę. Stwórz i odgrywaj własną niepowtarzalną postać. Od Ciebie będzie zależało, w którym kierunku potoczy się Twoja historia. Program skierowany jest do starszej młodzieży w wieku 13-20 lat.

Fabuła

Zamek w Międzylesiu od lat służył magicznemu bractwu jako główna siedziba i miejsce zgłębiania najmroczniejszych sekretów czarnej magii. Badania trwały przez lata, a mroczna legenda tego miejsca sprawiała, że coraz mniej osób podróżowało w te rejony. W końcu wydarzyło się nieuniknione. Nie wiadomo do końca co magowie sprowadzali na zamek, jednak następna karawana dostarczająca na zamek rzadkie ingredienty zastała go spustoszonym. Wieża, w której miały miejsce główne badania przypominała wydmuszkę, jakby jakaś tajemnicza siła unicestwiła wszystko co w niej się znajdowało. Pozostały tylko gołe ściany i silne poczucie, że nie powinno się tam wchodzić. Najbardziej zniszczona, wewnętrzna część wieży została zamknięta za pomocą silnej magicznej bariery. Gildia magów chciała w ten sposób, przynajmniej tymczasowo rozwiązać problem.

Legendę wieży postanowiły wykorzystać dla swoich spraw wszelkie męty – złodzieje i mordercy.  Jednak po latach gildia magów postanowiła naprawić swój błąd. Na zamek wyruszyła ekspedycja paladynów, czarodziejów i innych specjalistów walczących z ciemnymi siłami, która raz na zawsze miała położyć kres sporej już bandzie szumowin i czarnej magii, palącej to miejsce od środka. Jednak gdy jedni chcieli się pozbyć mrocznej siły, inni myśleli o jej okiełznaniu. Do Międzylesia dotarli również nekromanci i szamani myślący o wykorzystaniu demonów i mrocznych artefaktów do własnych celów. Przybyło również wielu najemników i lokalnych mieszkańców skuszonych wizją łatwego zarobku.

Ostatecznie barierę udało się czasowo przełamać, jednak nie wszyscy uważają, że przyniosło to coś dobrego. Choć magowie obiecywali rozwiązanie problemu, sytuacja stała się jeszcze bardziej skomplikowana. Stwory mieszkające dotychczas w innym wymiarze wydostały się na zewnątrz, a wielu z tych, którzy liczyli na lekki pieniądz, przepłaciło wejście do budynku śmiercią.

Po kilkunastu ekspedycjach do środka, udało się odkryć tajemnicę wieży i pokonać mrocznego maga, który rzekomo był odpowiedzialny za całe zajście. Tak przynajmniej wydawało się magom. Jednak po pokonaniu nekromanty wieża ponownie ukazała swoje mroczne oblicze. Cała ekspedycja wraz z tajemniczym panem Zegarkiem na czele, zginęła w czeluściach zamku. Misja zakończyła się klęską, lokalna ludność raz jeszcze straciła zaufanie do magów. Stabilna dotąd bariera chroniąca wieżę stała zupełnie niestabilna, a w okolicy nikt nie czuje się bezpiecznie. Nawet męty i szumowiny myślą o ucieczce w bezpieczniejsze strony. Czy znajdzie się ktoś, kto ostatecznie położy kres mrocznej tajemnicy zamku? Czy dowiemy się czym tak naprawdę jest wieża?


Zapisz się już teraz!


Zdjęcia z poprzednich edycji:

Przeklęta Wieża – I edycja
Ostatni Kasztel
Zapomniany Folwark
Ostatni Kasztel – Wesele

Wymagania od uczestnika:

Realia:
Fabuła toczy się na zamku w Międzylesiu w świecie nawiązującym do uniwersum „Dungeons & Dragons”. Magia jest na porządku dziennym, choć ze względu na katastrofę stosowanie magii jest bardzo trudne i ryzykowne. Dopuszczalne są różne rasy postaci typu elfy, krasnoludy, niziołki, gnomy itd.

To, jak dobrze zostanie odtworzony świat, zależy w dużej mierze od uczestników, dlatego podstawowym założeniem jest maksymalne wczuwanie się w klimat i jak najdokładniejsze odtwarzanie swoich ról.

Postać:
Udział w grze LARP wymaga zaangażowania ze strony uczestników. Dajemy możliwość stworzenia własnej postaci, która wcześniej musi być zatwierdzona przez organizatorów. Nie masz pomysłu na postać? Poinformuj o tym w zgłoszeniu, a stworzymy ją dla Ciebie. Przed wyjazdem na zamek otrzymasz dokładny opis postaci, którą będziesz grać.

Chcesz czegoś więcej? Marzy Ci się uczestnictwo w tworzeniu gry? Również poinformuj nas o tym w zgłoszeniu, na doświadczonych czy po prostu ambitnych graczy czekają ważniejsze role fabularne, dla chętnych połączone także z rolą organizacyjną (moderator gry).

POBIERZ KARTĘ POSTACI

Strój:
Każdy uczestnik musi posiadać strój. Bardzo możliwe, że posiadasz lub planujesz przygotować własny kostium. Jeśli nie masz takich możliwości, możesz wypożyczyć strój lub kilka elementów od organizatora. Informację o tym należy umieścić na karcie postaci. Należy zabrać ze sobą dodatkowe spodnie, które mniej więcej wpasują się w klimat. np czarne/szare jeansy, oraz cieplejszą odzież pod spód, na wypadek gorszej pogody lub nocnych manewrów.

Uwaga: w skład kostiumów nie wchodzą buty. Prosimy zaopatrzyć się w obuwie, najlepiej skórzane. Przede wszystkim należy unikać jaskrawych kolorów. Preferujemy kolory naturalne/kolory ziemi.

Broń:
Uzbrojenie nie jest konieczne do uczestnictwa w grze. Należy pamiętać, że głównym założeniem jest odtwarzanie postaci, a nie walka między nimi. Dla części ról konieczna jest jednak rzecz jasna broń. Przed dopuszczeniem jej do gry, będzie ona sprawdzana przez organizatorów.
Broń powinna być wykonana z materiałów zapewniających bezpieczeństwo graczom (pianka), nie może być również zbyt ciężka. Dobrze aby w pewnym stopniu przypominała realną broń (miecze, sztylety, pałki itp.).Uzbrojenie musi być również estetyczne i w dobrym stanie (niedopuszczalne są np. wystające ze środka rurki, ostre krawędzie etc.).
Graczom bez większego doświadczenia w produkcji broni przeznaczonej do LARPów polecamy użycie broni go-now (możliwość wypożyczenia od organizatora) lub zakup profesjonalnej bezpiecznej broni do gier fabularnych.

Zasady dotyczące walki podczas LARPa, zostaną zamieszczone wraz z resztą reguł wyjaśniających mechanikę gry.

Czary
Poniżej przedstawiamy podstawową mechanikę czarów:
Mechanika Czarów

Czym jest LARP?

LARP (z ang. live action role-playing) to rodzaj gry terenowej w której uczestnicy na żywo odgrywają określone role stworzonych przez siebie postaci. Odzwierciedlany jest zarówno wygląd postaci ich strój, jak i charakter czy umiejętności. Gracze wspólnie przeżywają więc różne przygody w tworzonym przez siebie świecie, będącym odzwierciedleniem świata realnego czy fantasy, lub stworzonego od podstaw przez samych uczestników.

Czy to aby na pewno dla mnie?
Jeśli interesujesz się fantastyką lub historią, lubisz gry komputerowe lub towarzyskie typu RPG, chciałbyś zajmować się cosplayami, a przede wszystkim chcesz dobrze bawić się w doskonałej atmosferze znanej ze Szkoły Zwiadowców, to na pewno coś dla Ciebie. Można powiedzieć, że jest to „kolejny krok” w zwiadowczej drodze, szansa na przeżycie bardziej dojrzałej, poważnej przygody i wykorzystanie zdobytych dotychczas umiejętności.

Gdzie poznam szczegóły związane z fabułą gry i zasadami?
Szczegóły dotyczące zarówno zasad jak i fabuły gry będą udostępniane na stronie Europejskiego Centrum Kształcenia, oraz na specjalnie stworzonej w tym celu grupie na Facebooku (TUTAJ). Tam również gracze zapoznają się z historią i realiami świata, poznają część postaci oraz bieżące wydarzenia mające bezpośredni wpływ na historię tworzoną podczas gry. Na grupie także wrzucane będą rady dotyczące tworzenia postaci, poradniki wykonywania stroju czy uzbrojenia.

Organizator
Europejskie Centrum Kształcenia – organizator turystyki posiadający wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego, pod numerem 802. Organizator jest uprawniony do prowadzenia imprez turystycznych w Polsce i posiada gwarancję ubezpieczeniową AXA DIRECT w Warszawie.

Data
24-26.05.2019

Ceny
660zł Transport własny
860zł Warszawa
830zł Katowice
780zł Wrocław

Uczestnicy
Turnus ten przygotowany został dla uczestników w wieku 13 – 20 lat.

Transport
Informacje na temat transportu zostaną opublikowane na tydzień przed wyjazdem.

Zakwaterowanie
Zamek w Międzylesiu w województwie dolnośląskim. Obiekt klasy turystycznej, pokoje 2, 4, 6, 8, 10 – osobowe, wyposażone w łóżka, szafki, stolik, krzesła, gniazdko elektryczne. Każdy pokój posiada dostęp do własnej łazienki. Uczestnicy są zakwaterowani na terenie zamku. Organizator nie prowadzi indywidualnych rezerwacji miejsc w pokojach, a uczestnicy są kwaterowani w poszczególnych pokojach przez uprawnione osoby w imieniu organizatora turystyki, uwzględniając płeć i wiek uczestników.

Wyżywienie
Pełne dzienne wyżywienie w danym osobodniu obejmuje śniadanie, obiad (2 dania), podwieczorek podawany do obiadu, kolację. Do każdego posiłku podawane są napoje ciepłe lub zimne (np. soki). LARP rozpoczyna się obiadem w pierwszym dniu i kończy obiadem w dniu ostatnim. Każdy uczestnik programu otrzymuje prowiant na drogę powrotną składający się z: bułek z serem lub wędliną, batonika, 0,5l napoju lub wody mineralnej. Wyżywienie jest zgodne z zasadami zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży szkolnej. Jadłospisy są przygotowane przez wykwalifikowanych technologów żywienia zatrudnionych w Zamku w Międzylesiu. W czasie turnusu uczestnicy mają dostęp do bezpłatnej wody pitnej.

Pakiet uczestnika
Każdy uczestnik otrzymuje w pakiecie: koszulkę oraz pamiątkową zawieszkę związaną z tematyką LARPa.

Inne
Opieka medyczna (lekarz na wezwanie), opieka wychowawcza i kierownicza, leki w przypadku zachorowania na turnusie, ubezpieczenie NW i OC dla kadry turnusu.