Akademia Aurorów

Minęło pięć lat od ostatniej edycji elitarnego kursu Akademii Aurorów. Aurorzy wyszkoleni w roku 2014, choć w większości czynnie działają w służbie, to w dużej mierze wyemigrowali za granicę lub stworzyli prywatne jednostki specjalizujące się w ściganiu konkretnych czarnomagicznych przypadków. Niestety ilość czarnoksiężników nie maleje, a Biuro Aurorów zaczyna odczuwać braki w pracownikach. Rada Nadzorcza Akademii w porozumieniu z Ministrem Magii zadecydowała o ogłoszeniu naboru na kolejny kurs Akademii Aurorów, który odbędzie się w sierpniu 2019 roku.

Akademia Aurorów to autorski program skierowany do starszej młodzieży uczestniczącej w naszych magicznych koloniach, która chce przeżyć coś więcej niż na turnusach Letniej Szkoły Magii. Cały turnus bazuje na fabule specjalnie przygotowanej dla naszych uczestników, w której oni sami będą mieli wiele do powiedzenia.

Uczestnicy wcielają się w rolę kadetów Akademii Aurorów uczestniczących w kursie przygotowawczym do zawodu Aurora – magicznego stróża prawa walczącego z czarną magią. W trakcie turnusu odbywać się będą zajęcia teoretyczne, takie jak astronomia, szyfrologia, czy wywiad, ale również zajęcia praktyczne, między innymi eliksiry, kamuflaż, czy kształcenie zmysłów. Oprócz codziennych zajęć w programie znajduje się też wiele gier i biegów fabularnych, w których uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać umiejętności nabyte na zajęciach.

W trakcie turnusu każdy kadet, oprócz ogólnego kształcenia, będzie musiał wybrać jedną ze specjalności i rozszerzać przypisane im przedmioty. Specjalności otwarte w tym roku to: taktyk, zwiadowca i medyk. Rozszerzone zajęcia dla taktyka to przedmioty takie jak taktyka czy dowodzenie zespołem, dla zwiadowcy kształcenie zmysłów, kamuflaż i skradanie, dla medyka eliksiry, czy magomedycyna.

Pod koniec turnusu uczestnicy przystąpią do teoretycznego i praktycznego egzaminu na Aurora. Jeśli przejdą go pozytywnie będą mogli złożyć przysięgę, otrzymać odznakę Aurora i dołączyć do grona magów walczących z czarnoksiężnikami.

Turnus ten nie jest LARPem (Live Action Role Playing), ale silnie bazuje na idei Role Play’a, czyli wcielania się w postacie i odgrywania ich w wykreowanym świecie. Uczestnicy więc proszeni są o podtrzymywanie magicznej atmosfery, wczuwanie się w rolę kadeta Akademii oraz o wypełnienie aurorskiego CV oraz dołączenie do niego listu motywacyjnego (prosimy o wysłanie wypełnionego CV wraz ze zdjęciem legitymacyjnym oraz listem motywacyjnym na adres akademiaaurorow2019@gmail.com – dokumenty do wypełnienia można znaleźć na dole strony).


Zapisz się już teraz!


Organizator
Europejskie Centrum Kształcenia – organizator turystyki posiadający wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego pod numerem 802. Organizator jest uprawniony do prowadzenia imprez turystycznych w Polsce i posiada gwarancję ubezpieczeniową AXA Direct z siedzibą w Warszawie.

Termin:
19.08-31.08.2019

Ceny:
2350 ZŁ – TRANSPORT WŁASNY
2550 ZŁ – TRANSPORT WARSZAWA
2530 ZŁ – TRANSPORT KATOWICE
2470 ZŁ – TRANSPORT WROCŁAW

Uczestnicy
Uczestnikami turnusu może być młodzież w wieku 14 – 19 lat, która przynajmniej raz uczestniczyła w turnusie Letniej Szkoły Magii. Indywidualne przypadki osób młodszych lub jadących pierwszy raz będą rozpatrywane przez kierownika i kadrę turnusu.

Każdy uczestnik musi zabrać:

  • Białą koszulę i czarne spodnie
  • Buty terenowe – buty za kostkę z grubą podeszwą
  • Ubranie, którego nie będzie szkoda zabrudzić w terenie
  • Sprej na komary i kleszcze
  • Latarkę
  • Kompas
  • Scyzoryk
  • Obuwie i strój sportowy
  • Odświętny strój na Bal Aurora
  • Własnoręcznie oprawiony zeszyt
  • Różdżkę

Zakwaterowanie
Zamek w Międzylesiu (woj. dolnośląskie) – obiekt klasy turystycznej. Do dyspozycji uczestników jest całe obejście, sale zamkowe, w których będą prowadzone zajęcia w czasie niepogody, jadalnia oraz sanitariaty. Uczestnicy są zakwaterowani w budynkach podzamcza, w pokojach max 11 osobowych, z łazienkami. Organizator turnusu nie prowadzi indywidualnych rezerwacji miejsc w pokojach, a uczestnicy są kwaterowani w poszczególnych pokojach przez uprawnione osoby w imieniu organizatora turystyki, uwzględniając płeć i wiek uczestników.

Wyżywienie
Pełne dzienne wyżywienie w danym osobodniu obejmuje śniadanie, obiad (2 dania), podwieczorek podawany do obiadu, kolację. Do każdego posiłku podawane są napoje ciepłe lub zimne (np. soki). Turnus rozpoczyna się obiadem w pierwszym dniu i kończy śniadaniem w dniu ostatnim. Każdy uczestnik programu otrzymuje prowiant na drogę powrotną składający się z: dwóch bułek z serem lub wędliną, batonika, 0,5l napoju lub wody mineralnej. Wyżywienie jest zgodne z zasadami zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży szkolnej. Jadłospisy są przygotowane przez wykwalifikowanych technologów żywienia. W czasie turnusu dzieci mają dostęp do bezpłatnych napojów (woda mineralna lub herbata).

Pakiet uczestnika
Uczestnik otrzymuje w pakiecie: bluzę turnusu, świadectwo ukończenia turnusu, odznakę Aurora.

Inne
Opieka medyczna (lekarz na wezwanie), opieka wychowawcza i kierownicza, leki w przypadku zachorowania na turnusie, ubezpieczenie NW i OC dla kadry turnusu.
Podczas turnusu uczestnicy będą brali udział w zajęciach praktycznych odbywających się również na terenie zalesionym oraz będą używać ostrych narzędzi, takich jak scyzoryki i noże.

Program
Uroczyste otwarcie turnusu, zwiedzanie zamku i okolicznych terenów, wycieczki terenowe, gry i biegi fabularne, wieczór przy ognisku lub kominku, bal, prezentacja początkowa i końcowa (przedstawienie teatralne grup), turniej żywych szachów, wieczór magicznych fryzur, makijaży i kostiumów, uroczyste zakończenie turnusu połączone z przyznaniem uczestnikom statusu Aurora.
Przedmioty nauczane podczas trwania turnusu: zaklęcia (zajęcia fabularne wykorzystujące zaklęcia znane z książek o Harrym Potterze), astronomia (teoretyczne i praktyczne zajęcia bazujące na obserwacji nocnego nieba), szyfrologia (metody zapisywania, przesyłania i komunikowania tajnych wiadomości), wywiad (metody zbierania informacji), eliksiry, taktyka (omawianie teorii oraz praktyczne gry w klimacie Capture The Flag oraz Biegów Na Orientację), kamuflaż i skradanie, kształcenie zmysłów, magomedycyna (podstawy pierwszej pomocy), dowodzenie zespołem, praca w zespole, sygnalizacja (nauka taktycznych sygnałów ręcznych), musztra.

Do pobrania:

CV-AURORA – WORD
CV-AURORA – PDF
List-Motywacyjny-Aurora – WORD
List-Motywacyjny-Aurora – PDF