Niektóre tajemnice nigdy nie powinny zostać odkryte. Co jednak zrobić, gdy już wyszły na jaw?
Kilka miesięcy temu doszło do tragicznego wydarzenia: placówka Instytutu Tajemnic, w której naukę pobierali kursanci na Niewymownych, została zniszczona, a większość nauczycieli i uczniów zginęła. Aurorzy skutecznie zabezpieczyli zamek tak, by nikt z zewnątrz nie mógł przeszukać ruin. Co było przyczyną wybuchu i pożaru o takiej sile, że strawił nawet kamienne mury? Ludzki błąd, zaniedbanie ze strony władz Instytutu, a może planowany atak z zewnątrz?
Dochodzenie w sprawie tragedii jeszcze się nie zakończyło, a nowa dyrektor szkoły już podjęła decyzję o naborze. Jacy szaleńcy chcieliby po tym wszystkim dołączyć do Niewymownych? Cóż, okazuje się, że adeptów jest więcej niż można by się spodziewać. Nie wiedzą jeszcze, jak dużą rolę odegrają i że ich decyzje będą miały dużo poważniejsze konsekwencje niż się wydaje.
Jakie tajemnice skrywa Instytut i czy doprowadzą one do powtórki ostatnich wydarzeń? Czym poprzednio zajmowali się adepci? Dlaczego wśród nowej kadry znajdują się aurorzy? To dopiero początek pytań, na które będziecie szukać odpowiedzi.
Instytut Tajemnic jest autorskim programem skierowanym do starszej młodzieży (ukończone 14 lat i więcej), która przynajmniej raz uczestniczyła już w koloniach Letniej Szkoły Magii.
Nie znajdziecie tu zajęć znanych z LSM-u. Główną atrakcją jest prowadzona przez cały turnus rozbudowana fabuła, na którą uczestnicy mają niemały wpływ. W trakcie obozu odbędą się fabularyzowane zajęcia z wielu dziedzin związanych z pracą Niewymownego – pracownika Departamentu Tajemnic, najbardziej tajnego z miejsc w Ministerstwie Magii. Dużą rolę odegrają filozoficzne rozważania, a in game będziemy badać różne aspekty takich zjawisk jak czas, śmierć czy miłość. Adepci staną przed pytaniem, jaką cenę można zapłacić za rozwój nauki.
Turnus ten nie jest LARP-em (Live Action Role Playing), ale silnie bazuje na idei Role Play, czyli wcielania się w postacie i odgrywania ich w wykreowanym świecie. Uczestnicy więc proszeni są o podtrzymywanie magicznej atmosfery i wczuwanie się w rolę adepta. Dotyczy to zarówno strojów, jak i zachowania w ciągu dnia. Osoby, które nie czują się dobrze w role play’u, nie będą bawiły się dobrze. Na turnusie przeprowadzane będą zajęcia o charakterze gier terenowych wymagających sprawności fizycznej – nie znaczy to, że trzeba być sportowcem, ale że osoby z ograniczeniami ruchowymi i niepełnosprawnościami nie będą w stanie wziąć pełnego udziału w części programu. Z uczestnikami będziemy się kontaktować kilka miesięcy przed turnusem za pośrednictwem serwera na Discordzie. Udział w tych aktywnościach nie jest obowiązkowy, ale ubogaci całą zabawę.
Instytut Tajemnic 2025 nie łączy się z innymi projektami: wydarzenia z poprzednich turnusów (także z IT 2020) nie mają wpływu na fabularne realia. Każdy projekt z serii turnusów specjalnych różni się od pozostałych zarówno w historii, jak i sposobie jej prowadzenia i podejściu do designu.W IT 2025 najważniejszy jest roleplay i fabuła. W tym roku inspirujemy ją różnymi typami grozy: na turnusie będzie wiele mrocznych tajemnic, a wydarzenia wieczorne dodadzą atmosfery niepokoju. Doświadczona kadra zadba, żeby strach pozostał w warstwie fabularnej, a uczestnicy bawili się tymi przeżyciami.
Każdy uczestnik musi być wyposażony w:
- Buty terenowe – buty za kostkę z grubą podeszwą,
- Ubranie, którego nie będzie szkoda zabrudzić i uszkodzić w terenie,
- Spray na komary i kleszcze,
- Latarkę (nie w telefonie),
- Strój na bal,
- Zeszyt i przybory piśmiennicze,
- Różdżkę
Zapisz się już teraz!
Organizator
Europejskie Centrum Kształcenia – organizator turystyki posiadający wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego pod numerem 802. Organizator jest uprawniony do prowadzenia imprez turystycznych w Polsce i posiada gwarancję ubezpieczeniową AXA Direct z siedzibą w Warszawie.
Termin:
11.08.2025 – 23.08.2025
Ceny:
3320 ZŁ – TRANSPORT WŁASNY
3590 ZŁ – WARSZAWA
3590 ZŁ – KATOWICE
3520 ZŁ – WROCŁAW
Uczestnicy
Uczestnikami turnusu może być młodzież w wieku 14 – 19 lat.
Zakwaterowanie
Zamek w Międzylesiu (woj. dolnośląskie) – obiekt klasy turystycznej. Do dyspozycji uczestników jest całe obejście, sale zamkowe, w których będą prowadzone zajęcia w czasie niepogody, jadalnia oraz sanitariaty. Uczestnicy są zakwaterowani w budynkach podzamcza, w pokojach max 11 osobowych, z łazienkami. Organizator turnusu nie prowadzi indywidualnych rezerwacji miejsc w pokojach, a uczestnicy są kwaterowani w poszczególnych pokojach przez uprawnione osoby w imieniu organizatora turystyki, uwzględniając płeć i wiek uczestników.
Wyżywienie
Pełne dzienne wyżywienie w danym osobodniu obejmuje śniadanie, obiad (2 dania), podwieczorek podawany do obiadu, kolację. Do każdego posiłku podawane są napoje ciepłe lub zimne (np. soki). Turnus rozpoczyna się obiadem w pierwszym dniu i kończy śniadaniem w dniu ostatnim. Każdy uczestnik programu otrzymuje prowiant na drogę powrotną składający się z: dwóch bułek z serem lub wędliną, batonika, 0,5l napoju lub wody mineralnej. Wyżywienie jest zgodne z zasadami zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży szkolnej. Jadłospisy są przygotowane przez wykwalifikowanych technologów żywienia. W czasie turnusu dzieci mają dostęp do bezpłatnych napojów (woda mineralna lub herbata).
Inne
Opieka medyczna (lekarz na wezwanie), opieka wychowawcza i kierownicza, leki w przypadku zachorowania na turnusie, ubezpieczenie NW i OC dla kadry turnusu.
Podczas turnusu uczestnicy będą brali udział w zajęciach praktycznych odbywających się również na terenie zalesionym oraz będą używać ostrych narzędzi, takich jak scyzoryki i noże.
Pakiet uczestnika
Uczestnik otrzymuje w pakiecie: koszulkę z logo IT, przypinkę oraz niespodziankę po ukończeniu kursu. Za dodatkową opłatą będzie można zamówić bluzę z logo turnusu.
Program
Uroczyste otwarcie turnusu, zwiedzanie zamku i okolicznych terenów, wycieczki terenowe, gry i biegi fabularne, wieczór przy ognisku, bal, wieczór w stylu „speakeasy”, gry terenowe (m.in. „Filch”), debaty.